Torul costa in culori totul trebuie sa fie perfect entru toti .!Ei bine totul costa in imbinarea frumoasa a culorilor.Arta este un mijloc de exprimare care costa in imaginatie s'au in imbinarea culorilor!Dak ai ceva mirific plin de sublimare si ceva super dramatic atunci poti crea poti asculta mintea facand un tablou mirificios!:X
Culorile trebuie sa fie pline de viatsa doar asa pot fii soper!:X
e
Arta este în esență cea mai profundă expresie a creativității umane Pe cât de dificil de definit, pe atât de dificil de evaluat, având în vedere faptul că fiecare artist își alege singur regulile și parametrii de lucru, se poate spune totuși că arta este rezultatul alegerii unui mediu, a unui set de reguli pentru folosirea acestui mediu și a unui set de valori ce determină ce anume merită a fi exprimat prin acel mediu pentru a induce un sentiment, o idee, o senzație sau o trăire în modul cel mai eficient posibil pentru acel mediu. Prin modul său de manifestare, arta poate fi considerată și ca o formă de cunoastere
(cunoașterea artistică).
Definiții
Într-un sens larg, termenul artă desemnează orice activitate, care se bazează pe cunoștințe, exercițiu,perceptie,imaginatie și intuitie. Într-un sens mai strict, se adauga la cele de sus lipsa de funcționalitate (practică), estetica.
Britannica Online definește arta ca "îndemânare și imaginație în creația de obiecte, medii ambiante sau experiențe estetice care pot fi împărtășite
Definiția și evaluarea artei a devenit problematică mai ales de la începutul secolului 20.Richard Wollheim face distincție între trei moduri de acces: realist unde calitatea estetică este o valoare independentă de orice punct de vedere uman; obiectivist, unde calitatea estetică este deasemeni o valoare absolută, dar dependentă de experiență umană generală; și pozitia relativista în care calitatea estetică nu este o valoare absolută, dar depinde de, și variază cu experiența umană a diferiților indivizi. Un obiect poate fi caracterizat în funcție de intenție, sau lipsa acesteia, a creatorului său, indiferent de scopul sau funcțiunea lui. De exemplu o ceașcă, care poate folosită ca un simplu recipient, poate fi considerat obiect de artă, dacă e intenționată obiect estetic. Deasemeni, o pictură poate fi considerată obiect de meșteșug (deci nu obiect de artă), dacă este un produs de masă.
Natura artei a fost descrisă de Richard Wollheim ca "unul din termenii cei mai elusivi (care se eschivează) ale problemelor tradiționale de cultură umană" . A fost definită ca vehicol pentru expresia sau comunicația de emoții și idei, un mijloc pentru explorarea și aprecierea elemntelor formale pentru sine, și ca mimesis sau reprezentație.Lev Tolstoi a identificat arta ca un mijloc indirect de a comunica între persoaneBenedeto Cruce și R.G Collingwood au avansat ideea, idealista că arta exprimă emoții, și că opera de artă așadar există esențialmente în mintea creatorului.
Teoria artei își are rădăcinile în filozofia lui Immanuel Kant și a fost dezvoltată în secolul 20. Arta ca mimesis are rădăcini adânci în filozofia lui Aristotel
Domenii ale artei în evoluția culturală
De la Iluminism în coace sub artă se înțeleg mai ales formele așa-numitelor arte frumoase:
- Arta plasticacu genurile clasice pictura și grafica, sculptura, arhitectura și o multitudine de alte genuri secundare, precum din sec.19 arta aplicată ca gen apropiat mestesugului artistic
De la începutul Modernismului încoace formele de expresie, tehnicile și mijloacele artei s-au lărgit semnificativ, de exemplu cu fotografia în cazul artei plastice. Atât in cazul artei dramatice, muzicii și literaturii, dar și în arta plastică, în prezent se adaugă și așa-numitele medii noi (new media), ca de exemplu și radio, televiziune, dar și video,online media și altele. Din ultimele decenii ale sec. 20, împărțirea clasică începe să-și piardă importanța. Genuri de artă ca instalație sau arta media nu mai cunosc genurile clasice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu